Koronawirus sparaliżował wiele branż, które do tej pory działały poza internetem. Kto tylko może wymyśla alternatywę i przenosi się do sieci z usługami czy produktami. Nie każdy może i umie, ale jeśli jesteś w tej grupie, która chce i może odnaleźć się w sieci - garść porad ode mnie.
Markę akcesoriów podróżnych Baga stworzyłam sama , a jeden z modeli jest zastrzeżony w Urzędzie Patentowym. Ale o tym napisze osobny tekst.
Baga to autorskie produkty szyte w Polsce z polskich surowców. I w kontekście tego jakich błędów unikać przy prowadzeniu sklepu mogę się wypowiadać tylko jako sprzedawca jednej marki z branży fashion.
-
Pozycjonowanie.
Za późno zrozumiałam, że płatne pozycjonowanie i płacenie niemałych kwot ma sens tylko wtedy jeśli ma się duży budżet i umie zweryfikować działania firmy pozycjonującej. W innym przypadku to tylko niepotrzebne przepalanie środków, które można przeznaczyć na inne, bardziej pomocne w początkowym okresie działania.
Młode marki z małym budżetem , które chcą sprzedawać swoje produkty w sklepie internetowym powinny skupić się na budowaniu rozpoznawalności marki innymi sposobami. I ja za każdy z nich zabrałam się za późno i nie od tej strony co powinnam.
Brakowało mi rzetelnej wiedzy, warsztatu, miałam tylko skromny budżet i mnóstwo zapału.
-
Social media.
Należy –zależnie od branży – stworzyć profile marki w social mediach. LinkedIn, Instagram, Pinterest, Facebook, Twitter, Tik Tok – to tylko kilka z nich do wyboru.
Budowanie społeczności wokół marki to ciągły kontakt z fanami i przekazywanie wartościowych treści. To się nie dzieje w miesiąc lub dwa, to ciągła praca, wymierne efekty zależą tylko od Twojego zaangażowania
Trzeba pokazać się potencjalnym klientom od strony fachowca w branży, eksperta, udzielać się na forach, być pasjonatem, prowadzić bloga firmowego z poradami, które będą wartościowe dla czytających, a jednocześnie fantastycznie i bezpłatnie pozycjonują sklep.
-
Influencerzy.
Warto nawiązać współpracę z blogerkami , celebrytkami czy stylistkami. Jak je znaleźć ? Trzeba śledzić prasę, internet, zasięgnąć porad na grupach na FB, skorzystać z rekomendacji i poleceń.
Aby powyższe robić dobrze, mając ograniczony budżet, należy wyszukiwać i brać udział w szkoleniach online i offline, spotykać się na różnego rodzaju warsztatach, poznawać fachowców z różnych branż, nawiązywać relacje, szukać kontaktów w mediach ( prasa, radio tv) . Nie ma lepszej promocji sklepu niż tego rodzaju media.
Jak powyższe działania przełożyły się na realny sukces sklepu Baga?
Moje produkty stały się rozpoznawalne dzięki tym wielotorowym działaniom, w sklepie pojawił się większy ruch i duża sprzedaż. Bagę prezentowało kilka poczytnych magazynów kobiecych, m.in. Elle, pokrowce na laptop sprzedaje Komputronik, a część modeli, m.in. worki na buty i etui na akcesoria IT prezentowała - i zachwalała - Pani Gadżet w TVN Style.
Kto ma ochotę zobaczyć jak wyglądał program, poniżej znajdziecie link do progaramu.
https://player.pl/programy-online/pani-gadzet-odcinki,160/odcinek-1,S14E01,80120
W czerwcu Baga będzie prezentowana w stacji TTV w programie „ Kto to kupi”. Emisja jesienią br.
Jeśli ktoś z Was będzie miał pytania, potrzebował porady –zapraszam do kontaktu. Chętnie podzielę się wiedzą.
Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź